Compania de transport C&C Logistic a fost înfiinţată in 2006, în Cluj-Napoca, afacerea pornind
la drum cu un singur camion. În prezent, la aniversarea celor 10 ani de activitate, flota a ajuns
la peste 30 de maşini de diverse tonaje, pentru distanţe lungi sau medii, luptând să satisfacă
nevoile clienţilor în condiţii excelente.

MÂNDRU DE PRIMUL SAU RENAULT MAGNUM CARE FUNCŢIONEAZĂ ŞI AZI FĂRĂ PROBLEME MAJORE

“Primul meu camion a fost un Renault Magnum care a ajuns la peste 1,200,000 km şi încă lucrez cu el, nu a avut probleme majore până acum” declară proprietarul şi administratorul firmei Ciprian Pop. De primul său camion este foarte mândru, are o valoare emoţională  şi nu doreşte să il vândă, în schimb, ar vrea să îl recondiţioneze.

În parcul său de vehicule mai există încă un Magnum peste  1,000,000 km. Tot el este cel care a intrat în istoria Renault Trucks, achiziţionând în 2013 şi  ultimul Magnum produs de constructorul francez, cu norma de poluare Euro 5 EEV şi 520 cp.

RELAŢIA CU SERVICE-UL ŞI COSTURILE DE EXPLOATARE MICI AU CONTAT CEL MAI MULT

C&C Logistic organizează transporturi de mărfuri generale, dar şi speciale, atât cu camion complet cât şi în regim de grupaj
în majoritatea ţărilor europene. În funcţie de nevoile clientului, compania poate asigura transport în regim de urgenţă exclusiv cu livrări în 24-48h şi transport în regim de grupaj cu timp de tranzit standard şi preţ optim. Ponderea cea mai mare o reprezintă transportul international de mărfuri generale între România şi alte ţări, în principal, Franţa, Italia, Germania, Belgia, Irlanda, Olanda. Mărfurile generale sunt preponderent cu caracter industrial, respectiv componente electrice,
automotive.

Pentru a respecta cerinţele exigente ale clienţilor, firma operează în principal cu cele 16 camioane proprii, dintre care 9 unităţi
peste 16t, Euro 6 şi Euro 5 alese întotdeauna în funcţie de tipul, masa şi volumul mărfii ce urmează a fi transportate. Astfel, flota sa variată cuprinde camioane cu semiremorcă de 20t cu prelate, camioane cu remorcă de 20t, dube şi dubiţe carosate, dube cu prelată.

Vehiculele utilitare sunt tot Renault, respectiv Master, toate achiziţionate în ultimii 1-2 ani. În plus, pentru anumite contracte are stabilită o reţea naţională şi internaţională de subcontractori de încredere. “Costurile de exploatare sunt mai mici
cu o singură marcă de vehicule şi cel mai important, nu am întâmpinat probleme majore, iar atunci când a trebuit ceva
soluţionat, echipa Renault Trucks a acţionat cu promptitudine. Relaţia cu service-ul local din Cluj a contat foarte mult pentru mine”, răspunde Ciprian Pop atunci când este întrebat de motivele care l-au determinat să îşi dezvolte afacerea împreună cu
Renault Trucks.

ÎNCREDERE ÎN NOUA GENERAŢIE DE VEHICULE EURO 6

C&C Logistic a comandat printre primele modele din noua gamă Renault Trucks T High Sleeper Cab imediat după lansarea noii game din 2013 în Romania. În prezent, din toate unităţile Euro 6, marea majoritate sunt versiunea cu cabină mare, T High Sleeper Cab. Generaţia nouă de vehicule Renault Trucks l-a atras prin subansamblele de calitate şi design-ul nou, fiabilitatea
urmând a fi demonstrată în următorii ani de exploatare intensă.

Proprietarul companiei se declară mulţumit şi de consumul raportat la tipul de traseu parcurs. În principiu, contează şi stilul de condus al şoferului care operează vehiculul, dar consumul mediu i se pare rezonabil, undeva între 26-27l/100 km pentru
o încărcătură de 21t. Ciprian Pop a dorit însă să testeze personal consumul de carburant şi a obţinut cu un Renault Trucks T din flota sa un rezultat foarte bun, respectiv 24l/100 km pe ruta România-Polonia, încărcat cu 22t de parchet.

Pentru a putea urmări şi gestiona mai bine afacerea, transportatorul a decis să instaleze pe camioanele sale sistemul telematic Renault Trucks Optifleet cu modulele Map, Check şi Drive.

DE LA TRADIŢIE LA MODERNITATE ÎN FABRICA RENAULT TRUCKS

Directorul companiei a avut ocazia să se familiarizeze cu istoria de peste 120 de ani a constructorului francez şi cu noile
sisteme de producţie, vizitând de două ori fabrica Renault Trucks din Franţa, de la Bourg-en-Bresse. Astfel a dobândit
o înţelegere mult mai bună asupra procesului de producţie, de testare şi verificare a calităţii camioanelor. Totodată a apreciat investiţiile constante în tehnologia celor 2 linii de producţie separate pentru rigide şi tractoare fără de care apariţia noii game Renault Trucks nu ar fi fost posibilă.

Tot cu această ocazie îşi aminteşte cu plăcere de vizita la muzeul Berliet unde a fost încântat să descopere farmecul vehiculelor industriale vechi şi al maşinilor de război. Impresionant pentru el a fost faptul că toate maşinile vechi sunt funcţionale, respectiv le porneşte motorul, ele fiind întreţinute permanent de o echipă de ingineri.

Pentru Ciprian Pop, Renault Trucks reprezintă brand-ul care i-a fost alături încă de la început, pe care s-a putut baza pentru a-şi creşte afacerea şi în care are încredere pentru a continua.


Sursa: Revista Optimum Magazine ianuarie 2017